fariha comot

Monday, September 11, 2006

BUKU LAPORAN LATIHAN INDUSTRI




OLEH




NURUL FARIHA BT. ABD. RAHIM




DI




MALAYSIA AIRPORTS SDN. BHD.
LAPANGAN TERBANG SULTAN AZLAN SHAH
31350 IPOH
PERAK DARUL RIDZUAN




Buku laporan ini dikemukakan kepada Jabatan Kejuruteraan Elektrik Dan Elrktronik Politeknik ungku Omar sebagai memenuhi sebahagian daripada syarat penganugerahan Sijil / Diploma Politeknik Kementerian Pendidikan Malaysia.




















POLITEKNIK UNGKU OMAR
JANUARI 2006
PENGAKUAN


“ Saya akui bahawa karya ini adalah hasil karya saya sendiri melalui penglaman yang telah dilalui semasa menjalankan latihan industri di sini . Segala maklumat dan tunjuk ajar yang telah diperolehi adalah melalui staf-staf MALAYSIA AIRPORTS SDN. BHD. LAPANGAN TERBANG SULTAN AZLAN SHAH IPOH serta bahan rujukan yang diberikan oleh Pihak Pengurusan Latihan Industri Malaysian Airport Sdn. Bhd. Lapangan terbang Sultan Azlan Shah Ipoh.




Tandatangan :

Nama : NURUL FARIHA BT. ABD. RAHIM

No Pendaftaran : 01SKE04F593

Kursus : SIJIL KEJURUTERAAN ELEKTRIK DAN ELEKTRONIK


































BIODATA PELAJAR






NAMA : NURUL FARIHA BT ABD. RAHIM

NO. PENDAFTARAN : O1SKE04F593

NO. KAD PENGENALAN : 860421 - 56 – 5414

KURSUS : SIJIL KEJURUTERAAN ELEKTRIK DAN ELEKTRONIK

ALAMAT : NO. 54 PARIT HAJI AMAN,

34300 BAGAN SERAI,

PERAK DARUL RIDZUAN.

TEMPAT LATIHAN : MALAYSIA AIRPORTS BERHAD,

LAPANGAN TERBANG SULTAN AZLAN SHAH,

31350 IPOH,

PERAK DARUL RIDZUAN.

TEMPOH LATIHAN : 9 JANUARI 2006 HINGGA 31 MEI 2006















PENGHARGAAN






Alhamdullillah

Bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya saya telah berjaya menamatkan Program Latihan Industri ini di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah, Ipoh dengan jayanya. Hasil daripada latihan ini terbukulah satu buku laporan yang diwajibkan kepada setiap pelajar setelah tamat menjalani latihan industri.




Jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada kedua ibu bapa saya yang banyak bersabar melayani karenah saya serta tidak jemu-jemu memberi nasihat dan kritikan yang amat berguna sepanjang saya menjalani latihan industri di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah,Ipoh.Budi Ayahanda dan Bonda tidak akan Anakanda lupakan sepanjang hidup anakanda.




Kesempatan ini, saya ingin merakamkan setinggi penghargaan dan ucapan terima kasih kepada pihak Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah terutamanya En. Mahmud Fauzi bin Hj. Kadir iaitu Pengurus Besar Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah kerana membenarkan saya menjalani latihan industri di Lapangn terbang ini. Terima kasih yang tidak terhingga kepada En. Yahya bin ismail selaku ketua unit kejuruteraan yang telah menempatkan saya di bawah unit kejuruteraan Elrktrik dan telah memberi kerjasama dalam pelbagai perkara sepanjang saya menjalani latihan di Lapangan Terbang ini.




Saya juga ingin merakamkan penghargaan yang tidak ternilai kepada Chargeman Kejuruteraan iaitu En. Idris bin Ishak dan En. Bakri bin Ani yang sangat prihatin dan banyak memberi bantuan kepada saya dan dorongn dalam menyelesaikan masalah yang dihadapi. Begitu juga kepada Juruteknik Elektrik iaitu En. Norrol Hesam bin Abd Kadir dan En. Krishnakumaran A/L Thilliambulam yang telah banyak menberi tunjuk ajar dengan sempurna tentang selok-belok dalam bidang elektrik dan teknikal. Tidak lupa juga Juruteknik Awam dan Makanikal iaitu En. Hanafi bin Isa dan En. Zahari bin Rani dan juaga Pekerja Am Kejuruteraan iaitu En. Rial Dul Walid bin Li yang telah membantu memberi maklumat kepada saya. Tidak lupa juga kepada kakitangan lapangan terbang sultan azalan shah yang telah memberi semangat dan gorongan dalam menghadapi setiap masalah yang timbul di sepanjang perjalanan hidup saya di sini.




Kepada pensyarah puo yang sudi meluangkan masa menjenguk saya di sini keperihatinan kalian tidak akan saya lupakan




Tidak lupa kepada rakan-rakan sepelatih yang seiringan bersama-sama mengharungi pahit maung yang dihadapi semasa menjalani latihan industri kenangan manis kita disini terpahat kukuh di sanubari.




Akhir sekali saya ucapkan ribuan terima kasih kepada individu yang terlibat secara langsung atau tisak langsung dalam memjayakan pembikinan laporanh ini sepanjang saya memjalani LATIHAN INDUSTRI ini.




Sekian Terima Kasih,


…………………...........
NURUL FARIHA BT ABD. RAHIM
01SKE04F593
JABATAN KEJURUTERAAN ELEKTRIK
POLITEKNIK UNGKU OMAR

27 Comments:

Blogger iyla iylanie said...

salamm ..
boleh x tlg emailkan full report nyy ..
nk bt rujukannn ...
[iylaiylanie@yahoo.com]
tenkiup...

1:04 AM  
Blogger diary of ordinary girl said...

salam. sy nk tgok full report ni bole? tok buat rujukan report sy. klo bole email ke ezat_azan94@yahoo.com

9:32 PM  
Blogger izaidi zafril said...

salam, boleh dak kalau nk tgk full report, kalau boleh tolong email ke ezaidizafril@yahoo.com
tima kasih

7:56 PM  
Blogger akie said...

salam....saya pun nak tgok full report ni sbab sya pun ambil latihan industri kat lapangan terbang....kalau ble...tolong email kan kat akieslumberland@gmail.com....

4:25 PM  
Blogger sarah azwani said...

salam . boleh emailkan full report neyy ??

6:56 PM  
Blogger sarah azwani said...

salam . boleh emailkan full report neyy ??

6:56 PM  
Blogger Fairul Fik said...

salam...kak nk sofcopy boleh x...pliss....email..fairulkct12@gmail.com

7:48 AM  
Blogger shahira deraman said...

assalmualaikum, saya nk tanya..mcm mana kita nk apply pratikal dekat MAHB nie?

1:32 AM  
Blogger Ryehana Rajap said...

Salam..Blh tak tlg email kn full report d ladyryehana@yahoo.com ?

11:26 PM  
Blogger ika harfizal said...

salam. sis, boleh emailkan pd saya full report ni? nk buat rujukan.

8:09 PM  
Blogger amirul hanaffi Abd Malek said...

assalmualaikum , minta jasa baik akak nak tgk soft copy report ni boleh x ... mirul_napi@ovi.com

9:06 PM  
Blogger muhammad naim said...

salam, sy nk tgok full report ni boleh?sy nk wat rujukan.tlong email ke muhammadnaim219@yahoo.com
Jasa anda tuhan tuhan saja balas.terima kasih

10:32 AM  
Blogger dauh salim said...

boleh hantr full report x??nak buat rujukan

1:27 AM  
Blogger ariff asman said...

boleh emailkan full report x dkat nurariffasman@gmail.com,,,sy nkbuat contoh...tq

5:50 PM  
Blogger Zariq Haiqal said...

Nk mintak emailkan full report kepada saya bleh tak.nk buat rujukan
Zariqhaiqal62@gmail.com

12:02 AM  
Blogger muhammad sauffian said...

Assalamualaikum
Nk mintak emailkan full report kepada saya bleh tak.nk buat rujukan
Sauffian@gmail.com

6:32 PM  
Blogger Yana Shamsuddin said...

aslmkm bole emailkn full report ni? yana92_castle@yahoo.com

8:04 AM  
Blogger aiman idros said...

salam, boleh x emailkan pada saya full report ni, nk buat rujukan, aimanidros92@gmail.com

5:36 AM  
Blogger Fazilla Mustapha said...

salam...
bleh emailkan full report ni.??
(sitifazilla@gamil.com)
tq

10:17 PM  
Blogger RAIMI RIDUAN said...

salam..... saye pun nk full report boleh x? arap awak sudi tolong.
kambing.com90@gmail.com
trime kasih

2:06 AM  
Blogger Syazli Dahlan said...

This comment has been removed by the author.

1:04 AM  
Blogger Syazli Dahlan said...

salam..... saye pun nk full report boleh x? harap awk nok tolong saya.

terima kasih...

1:06 AM  
Blogger Muhd Faiz said...

asalam..bly email kn full report kt sya bly
hrap awk bly tlng mfaiz.conm@gmail.com

10:18 PM  
Blogger NURUL HIDAYU KHAIRUL ANUAR said...

assalammualaikum.. boleh x emailkn full report kt sy.. nurulhidayukhairulanuar@gmail.com

7:39 PM  
Blogger mardhiah nabilah said...

assalamualaikum.. sis bole x emailkan contoh report ni.. nk jadikan contoh..
marnabila96@gmail.com

5:09 PM  
Blogger mardhiah nabilah said...

assalamualaikum.. sis bole x emailkan contoh report ni.. nk jadikan contoh..
marnabila96@gmail.com

5:10 PM  
Blogger cikk semalu said...

assalamualaikum .. sis boleh tak emailkan report ni .. nk jadikan contoh
cikksemalu96@gmail.com

5:47 PM  

Post a Comment

<< Home